De wereld vergaat
De wereld vergaat Twee keer per jaar. Vlak voor de zomer. En vlak voor kerst. Maar daarna draait hij altijd weer verder. En dat biedt kansen. Om het anders […]
De wereld vergaat Lees verder »
De wereld vergaat Twee keer per jaar. Vlak voor de zomer. En vlak voor kerst. Maar daarna draait hij altijd weer verder. En dat biedt kansen. Om het anders […]
De wereld vergaat Lees verder »
Zo maakt AI jouw bedrijf beter, sneller, eenvoudiger én meetbaarder Twee letters. Veel, heel veel reuring. En iedere dag weer nieuwe enthousiaste ontwikkelingen. AI. Het is de volgende hype. Die
Zo maakt AI jouw bedrijf beter, sneller, eenvoudiger én meetbaarder Lees verder »
Regeren is achteruitzien Regeren is vooruitzien. Wordt gezegd. Maar dat klopt niet. Niet altijd althans. Je weet al dat de wereld digitaliseert. Dat het niet meer te stoppen is. Dat
Regeren is achteruitzien Lees verder »
De fail van email Het lijkt handig. Makkelijk. En snel. Maar je verliest de eenvoud. Het overzicht. En de snelheid. Een mailtje is zo gestuurd. Je kunt kwijt wat je
De fail van email Lees verder »
Daar stond ik dan bij de dealer Ik had besloten een Ferrari te kopen. Leek me geinig. Bij de kassa hoorde ik de prijs. En ontdekte ik dat ik dat
Daar stond ik dan bij de dealer Lees verder »
De verlammende werking van digitalisering Het kan je hele bedrijf in de klem houden. Moedeloosheid veroorzaken. Zelfs irritatie. Als je iets wil. Weet dat het goed is voor je bedrijf.
De verlammende werking van digitalisering Lees verder »
Waar begin je met digitaliseren? Luister naar de kat!
Alice: “Kun je me vertellen welke kant ik op moet?”
De kat: “Ligt eraan waar je heen wilt.”
Alice: “Dat weet ik niet.”
De kat: “Dan maakt het niet uit welke kant je op gaat.”
Slimme kat.
Je moet eerst weten waar je heen wilt,
voordat je de eerste stap in de goede richting kunt zetten.
Waar begin je met digitaliseren? Luister naar de kat! Lees verder »
Inspiratie = frustratie Je struikelt er bijna over. Op hippe events van leveranciers. Die mooie digitale spullen kunnen leveren. Op events van brancheorganisaties en belangenverenigingen. Die willen dat je aan
Inspiratie = frustratie Lees verder »
Het drama van data Dashboard lossen niets op. Het middel met het doel verwarren. Een dashboard is vaak het doel. Maar het is slechts een middel. Om een doel te
Het drama van data Lees verder »
Deze vragen heeft iedereen De meeste praktische bedrijven willen digitaliseren. Omdat ze merken dat de rek eruit is. Nog meer mensen inzetten geen zin heeft. Nog harder werken niet kan.
Deze vragen heeft iedereen Lees verder »
De rode vlekken van lean Ik zeg wel eens dat Lean een blinde vlek heeft. Omdat het niet kijkt naar de informatiestroom. Naar verspilling door het niet hebben van informatie.
De rode vlekken van lean Lees verder »
Laat je geld door deze kleuter beleggen Iedereen weet het. Beleggen is onverstandig. Als je er de ballen verstand van hebt. Niet weet hoe het werkt. Waar je op moet
Laat je geld door deze kleuter beleggen Lees verder »
Het werkt allemaal niet meer Gemaakt in een tijd die jonge mensen niet hebben meegemaakt. Toen hip en modern. Nu traag en hopeloos verouderd. Een blok aan je been. Het
Het werkt allemaal niet meer Lees verder »
Deze reflex kost je bakken met geld. En tijd. En frustratie. Het is lastig. Zeker als je niet dagelijks met digitalisering bezig bent. Om te bedenken wat je wil. Wat
Deze reflex kost je bakken met geld Lees verder »