Zo maak je digitalisering bedrijfsrelevant
Digitalisering is snel het onderwerp van ‘nerds’.
Die het leuk vinden er helemaal in te duiken.
En uit te zoeken wat het beste pakket is.
De beste tool.
Om A aan B te knopen. En C aan A.
Om zo stukje bij beetje je hele bedrijf te digitaliseren.
Voor je het weet gaat het over protocollen, databases en een hoop technisch gepiel.
Ben je overgeleverd aan de nerds.
En vergeet je het eigenlijke doel van digitaliseren.
Het doel van digitaliseren is 𝗡𝗜𝗘𝗧 het bezig zijn met technisch gepiel.
𝗛𝗲𝘁 𝗱𝗼𝗲𝗹 𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗴𝗶𝘁𝗮𝗹𝗶𝘀𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗶𝘀 𝗪𝗘𝗟 𝗵𝗲𝘁 𝗯𝗲𝘁𝗲𝗿, 𝘀𝗻𝗲𝗹𝗹𝗲𝗿 𝗲𝗻 𝗺𝗮𝗸𝗸𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲𝗿 𝗺𝗮𝗸𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗷𝗲 𝗯𝗲𝗱𝗿𝗶𝗷𝗳.
En dat moet je merken in:
– Ketenprocessen
– Werk- en productieprocessen
– Interactie met de klant
– De manier waarop je medewerkers in hun werk worden ondersteund
– Je producten of diensten, of de manier waarop je ze levert
– De beschikbaarheid van de data die nodig is om beter, sneller en makkelijker te worden
𝗛𝗼𝘂 𝗵𝗲𝘁 𝗱𝗼𝗲𝗹 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗼𝗴𝗲𝗻
Zorg dat je helder hebt waar het onvermijdelijke technische gepiel aan bijdraagt.
Daarmee zorg je dat je met relevante digitalisering bezig bent.
En voorkom je dat een strategisch thema sneuvelt in technisch gepiel.
𝗗𝗲𝗻𝗸 𝗶𝗻 𝗥𝗲𝗺𝗺𝗲𝗿𝘀 𝗲𝗻 𝗩𝗲𝗿𝘀𝗻𝗲𝗹𝗹𝗲𝗿𝘀
Ons Canvas Effectief digitaliseren bevat onder meer een workshop die je helpt te kijken naar Remmers en Versnellers binnen je bedrijf.
Daarmee wordt helder hoe je met digitalisering je bedrijf beter, sneller en makkelijker maakt.
Zo maak je digitalisering bedrijfsrelevant
Wil je hiermee aan de slag?