Wat traditionele bedrijven kunnen leren van Kijkshop en Bol.com
Anders kijken geeft andere resultaten.
Hetzelfde product, anders gebracht.
Stel, je hebt een winkel.
En je denkt dat die winkel de kern is van jouw bedrijf.
Wat doe je dan als je je bedrijf wil verbeteren?
Dan kom je uit op een variant van die winkel.
Een beetje vreemde variant wellicht, maar wel beter vanuit kostenoogpunt.
Wat nou als je beseft dat die winkel slechts een middel is.
En dat je begint bij de essentie van je bedrijf:
‘Het leveren van consumentenproducten aan consumenten.’
Wat voor mogelijkheden zie je dan als je wil verbeteren?
Om mogelijkheden te zien moet je naar de kern van je bedrijf kijken.
Los van de praktische vorm die het nu heeft.
Daarom is dat de eerste vraag van ons Werkboek Digitale Strategie:
‘Wat is jullie kern – hoe werkt jullie bedrijf.’
Met een werkvorm en een template wordt je geholpen deze vraag te beantwoorden.
𝗪𝗲𝗹𝗸𝗲 𝗺𝗼𝗴𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗵𝗲𝗱𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗲 𝗷𝗶𝗷 𝗮𝗹𝘀 𝗷𝗲 𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀 𝗸𝗶𝗷𝗸𝘁 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗷𝗲 𝗯𝗲𝗱𝗿𝗶𝗷𝗳?