Onze IT afdeling is de vertragende factor bij digitalisering: dit is de ongemakkelijke waarheid
Ik zie het nog vaak gebeuren
De IT afdeling aangewezen als de reden dat digitaliseringsambities niet worden gehaald.
‘𝘡𝘦 𝘴𝘯𝘢𝘱𝘱𝘦𝘯 𝘩𝘦𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵.’
‘𝘡𝘦 𝘥𝘰𝘦𝘯 𝘯𝘪𝘦𝘵𝘴.’
‘𝘌𝘯 𝘸𝘢𝘵 𝘻𝘦 𝘥𝘰𝘦𝘯 𝘴𝘭𝘶𝘪𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘢𝘢𝘯 𝘰𝘱 𝘸𝘢𝘵 𝘸𝘦 𝘸𝘪𝘭𝘭𝘦𝘯.’
‘Onze IT afdeling is de vertragende factor bij digitalisering’
Maar is dat wel de echte reden?
Stel: Ik loop de IKEA binnen en zeg tegen een willekeurige medewerker dat ik een meubel nodig heb.
Hoe groot is dan de kans dat hij me iets laat zien dat ik nodig heb?
Wat was de kwaliteit van de vraag die je stelde aan de IT afdeling?
Een goed antwoord heeft een goede vraag nodig.
De 𝗼𝗻𝗴𝗲𝗺𝗮𝗸𝗸𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝘄𝗮𝗮𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱 is, dat het daar bijna altijd mis gaat.
Om de goede vraag te stellen moet je weten wat je wil.
Hoe je wil werken.
Welke ondersteuning digitalisering moet geven.
Wat het moet doen voor je.
Nu en in de toekomst.
En dat heeft 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 met IT te maken.
IT is ondersteunend.
Kan hoogstens met je meedenken.
Als jij aangeeft wat je nodig hebt.
Moeite om te bepalen wat je wil en de vraag te formuleren?
Moeite om te bepalen wat je wil en de vraag te formuleren?
Start dan met ons Canvas Effectief digitaliseren.
Handig en zeer toegankelijk voor niet-IT ers
Ons Canvas Effectief digitaliseren is het meest praktische stappenplan.
En met PIT3 helpen we je ermee.
En ben je in 3 weken op weg.