Kijk niet naar digitale mogelijkheden als je wil digitaliseren
Laat je niet leiden door wat er mogelijk is.
Laat je leiden door wat je nodig hebt.
De mogelijkheden zijn oneindig.
Je blijft zoeken.
Elke trend.
Elke nieuwe scheet.
Trekt je aandacht.
Vervolgens moet je die trends en scheten vertalen naar je eigen situatie.
Waardoor je erachter komt dat het misschien wel past.
Maar dat je er niets aan hebt.
Onrust en verspilde energie.
Draai het daarom om.
Begin bij je jezelf.
Bij je bedrijf.
Bedenk wat het nodig heeft.
Om de bedrijfsvoering beter, sneller en eenvoudiger te maken.
Bedenk van daaruit wat digitale middelen dan moeten bieden.
Om een zinnige bijdrage te leveren aan jouw bedrijf.
Kijk niet naar digitale mogelijkheden als je wil digitaliseren
[En bedenk ook wat je moet doen met ‘ouderwetse’ middelen.
Zoals goed leiderschap en organisatielogica.]
Kijk vervolgens door die bril naar de trends en scheten die langskomen.
Nu pik je de (potentieel) zinnige er gemakkelijk uit.
Doordat je weet wat je nodig hebt, heb je je eigen onzinfilter gebouwd.
Rust en focus.
En vooral gericht bouwen aan een beter, sneller en eenvoudiger bedrijf.
Met effectieve digitalisering.
Behoefte aan je eigen onzinfilter?
Met het Werkboek Effectief Digitaliseren maak je een goed plan.
en met een PITtige sessie helpen we je graag op weg.