Niet digitaliseren is fataal - slecht digitaliseren is zelfmoord
Effectief digitaliseren in de Maakindustrie
De wereld digitaliseert door. Niet meedoen is fataal.
Je zet je bedrijf buiten spel.
Wel digitaliseren, maar met een verkeerde aanpak is zelfmoord.
Je laat je bedrijf ermee vastlopen.
Effectief digitaliseren in de Maakindustrie is de enige serieuze optie.
Praktisch en begrijpelijk stappenplan
Zonder IT jargon
Vaste prijs en doorlooptijd
Effectief digitaliseren in de Maakindustrie
Pragmatisch verwarren met dramatisch.
De Maakindustrie is praktisch.
Houdt van aanpakken.
Doen boven praten en denken.
Die aanpak werkt.
Daar zijn Maakbedrijven mee gebouwd.
Maar bij digitalisering.
Werkt het anders.
Begin daar gewoon met aanpakken, actie, doen.
Dan creëer je sneller een digitaal drama
Dan een beter, sneller en eenvoudiger bedrijf.
Beginnen met digitaliseren is geen kunst
Het gaat erom dat je de goede dingen doet.
Er is geen serieus bedrijf meer zónder digitalisering.
Iedereen heeft e-mail.
Facturen komen uit een systeem.
Tekeningen zijn digitaal.
Verder is er vaak iets als een ERP systeem, een PDM/PLM systeem en misschien zelfs wel een shopfloor systeem.
Allemaal vormen van digitalisering.
Toch zijn weinig praktische bedrijven digitaal succesvol.
In plaats van beter, sneller en eenvoudiger maakt digitalisering een bedrijf vaak rommeliger, trager en frustrerender.
Zonde.
Effectief digitaliseren in de Maakindustrie zit niet in de systemen
Succes begint bij jezelf.
Digitaal succes wordt niet bepaald door mooie systemen, hippe snufjes of slimme tools.
Digitalisering is pas succesvol als het jouw bedrijf beter, sneller en makkelijker maakt. Mooie systemen, hippe snufjes of slimme tools die dat niet doen, zijn waardeloos voor jouw bedrijf.
Effectieve digitalisering in de Maakindustrie begint daarom bij jullie. Bij jullie visie op een beter, sneller en eenvoudiger bedrijfsproces. Hoe ziet dat er volgens jullie uit?
En welke ondersteuning verwacht je vervolgens van digitalisering. Binnen het betere, snellere en eenvoudigere bedrijfsproces?
Alleen als je dit beeld helder hebt, kun je de digitalisering vinden die hierbij past.
Met de PIT Methode helpen we jullie dit beeld helder te krijgen. Met een vast stappenplan.
En als het beeld helder is helpen we jullie om die digitalisering te verkrijgen, zodat je bedrijfsproces werkelijk beter, sneller en eenvoudiger wordt.
Waar staan jullie?
Veel bedrijven zijn bezig met digitalisering. Een soort van. Vaak levert het bedroevend weinig op. In ieder geval niets waar je wat aan hebt. Zonde. Want het kan je bedrijf zoveel verder helpen. Als je…
met klein houden wordt het probleem groter
Met klein houden wordt het probleem groter Het is een logische reactie. Zo lijkt het. Maar als je beseft wat je doet. Zie je dat het contra productief is. Je wil graag digitaliseren. Gecontroleerd. Wel…
Digitale doelen halen zonder digitale spaghetti
Digitale doelen halen zonder digitale spaghetti Actie zonder plan maakt digitale spaghetti. Plannen zonder actie vouwen papieren tijgers 🐅. Een efficiënt digitaal bedrijf staat op een goed plan. Gevolgd door de juiste actie. …
Digitalisering binnen de Maakindustrie
Je kunt niet zonder. Maar leuk is anders.
Het Idee:
Handig werken.
Altijd inzicht en overzicht.
Zodat je kunt plannen en anticiperen.
Helderheid en rust.
En je tijd en aandacht kunt hebben voor je echte werk.
De praktijk:
Systemen die niet met elkaar praten.
Dure systemen die je met de hand moet voeden.
Alsnog veel Excel voor inzicht en overzicht.
Veel tijd kwijt aan administratie en overtypen.
Irritatie en frustratie.
Digitaliseren gaat niet over systemen. Maar over hoe je wil werken.
Binnen je afdeling. Met andere afdelingen. Met klanten. Met leveranciers.
Als je daar een goed beeld bij hebt wordt digitalisering opeens veel duidelijker.
Effectief digitaliseren in de Maakindustrie
De bewezen succesformule
EFFECTIEF DIGITALISEREN

1. Koers bepalen
Inzicht in hoe je nu werkt.
Visie op hoe je wil werken.
En de rol van ERP daarin.

2. Plannen
Helder wat je nodig hebt.
En wat je daarvoor moet doen.
Wat je in ERP doet en wat niet.

3. Gerichte actie
Realiseren wat je nodig hebt.
Zonder overgeleverd te zijn aan leveranciers.
Wat je ermee bereikt
Digitaal ondersteund bedrijf, zonder digitale remmers
Beter
Minder fouten.
Meer inzicht.
Betere bedrijfsvoering.
Sneller
Kortere doorlooptijden.
Snellere informatiestromen.
Snellere reactietijden.
Eenvoudiger
Makkelijker werken.
Overzichtelijker.
Flexibeler.
De digitale booster voor jouw bedrijf!
En nu aanpakken
Trajecten voor bedrijven met digitale ambities

PIT2
Helder zicht in 2 weken
Resultaat:
Helder zicht op de huidige situatie; de basis voor iedere verbetering.
Vaste prijs en doorlooptijd.

PIT3
Heldere koers in 3 weken
Resultaat:
De praktische digitale koers voor een beter bedrijf.
Vaste prijs en doorlooptijd.

PIT4
Praktisch plan in 4 weken
Resultaat:
Het concrete plan onder jouw digitale koers.
Vaste prijs en doorlooptijd.

PIT351
Alles voor een digitaal draaiend bedrijf
Resultaat:
De toekomstbestendige, digitale versie van je bedrijf.
Betaal alleen wat je nodig hebt.
Snel van start?
Zélf effectief aan de slag met digitalisering!
Met ons Werkboek Effectief digitaliseren bepaal je een heldere digitale koers.
Zet je ambities om in concrete acties en goede keuzes.
Kijk in de digitale spiegel.
Ontdek met concrete vragen wat jullie remt en hoe je verbetert.
Hét startpunt voor een effectief ERP systeem.
Het meest praktische werkboek over digitalisering - zónder IT jargon.
Het is kosteloos en vrijblijvend!

Waar wij voor staan
Wij zijn PIT (en hebben het ook)
Concreet, praktisch, doelgericht
Zo doen we het
Gespecialiseerd in praktische bedrijven.
Begrijpelijk en concreet stappenplan.
Onafhankelijk van producten en leveranciers.
Bewezen aanpak - verifieerbare resultaten.
Ontwerp én realisatie - wat we bedenken realiseren we ook.
Concrete trajecten met vaste prijs en doorlooptijd
Geen dikke PowerPoints.
Geen zware sessies die de operatie platleggen.
Kleine teams - we nemen niet je hele toko over.
We hebben humor én kunnen communiceren ;-).
Neem hier voorproefje



PIT heeft gewerkt voor:
























Via partners werkten we voor:






Dit zeggen onze klanten:




Direct contact
Stuur je bericht, we reageren vandaag nog.