Jatten wat anderen goed bedacht hebben: zo doe je dat
Teleurstelling.
Ontgoochelde blikken.
Als ik uitleg dat je het succes van een ander bedrijf niet kunt kopiëren.
Dat er geen oplossing is waarmee alle digitale uitdagingen in één klap zijn opgelost.
Ieder bedrijf moet voor zichzelf bepalen wat zij wil en daarvoor nodig heeft.
Wat je wel van anderen kunt afkijken zijn werkende principes.
Succesvolle elementen die je kunt vertalen naar jouw eigen situatie.
Een paar voorbeelden:
+ Het plaatsen van orders zo makkelijk mogelijk maken
Zorg ervoor dat bestellingen 24/7 bij je kunnen worden geplaatst. Vraag alles wat jij nodig hebt voor de productie van orders, gebruiksvriendelijk uit.
(denk aan Toelevering Online)
+ Het aantal menselijke handelingen tussen orderontvangst en productie minimaliseren.
(denk aan 247tailorsteel)
+ Iedereen met dezelfde informatie laten werken. Maak de status van alle opdrachten te allen tijde voor iedereen helder.
(denk aan BAM Energie en Water)
+ Klanten inzicht en controle over hun orders geven.
(denk aan Jaarbeurs en je eigen verzekering)
+ Je medewerkers faciliteren in foutloos, makkelijk en prettig werken.
(denk aan BAM Energie en Water)
Welke werkende principes hebben jullie geïmplementeerd?
(al dan niet afgekeken bij anderen)
Ons Werkboek Digitale Strategie is een goede eerste stap.
Kernachtig goed, pittig prikkelend, zonder consultancy geleuter.